ATMEL vs. RS232

Frantiek abecký zabecky
Středa Březen 17 11:36:13 CET 2004

Tomas 'Edison' Dresler wrote:

>    Mam procesor AT89C2051-24, k nemu na seriove lince MAX232 a na
> druhem konci serioveho kabelu (1.8m) PC. Pri prenosu dat z PC do V/V
> karty mi obcas (i 40%) vypadne 0. bit. Interni citac c. 1 je nastaven
> v modu 1, casova konst. je 243, parametry serioveho kanalu: mod 1, 8
> bitu, 1 stopbit, 1 startbit. Co se s tim da delat?
>
>       S pozdravem
>
>          Tomas "Edison" Dresler
>
> Tel.: +420 467 52 11 88 (domu, pouze o sobotach a nedelich)
>
> E-mail: dresler@mobil.cz
> nebo:   dreslet@feld.cvut.cz

  Snad by bolo dobre nastavit Timer1 do modu 2 (8b s autoreloadom).
Nasledujuci fragment kodu je overeny a urcite chodi (sice na I8031, ale
to je jedno), dufam ze pomoze.

F.Zabecky

         MOV     SCON,#11010000b ;nastavenie SCON registra - bude sa
uplatnovat aj paritny bit
        MOV     TMOD,   #20H    ;Timer1 v operacnom mode 2
        MOV     PCON,   #80H    ;nastavenie SMOD bitu  pre 115200 bps
        MOV     TH1,    #255        ;(115200 bps - 22.1184)
        MOV     TL1,    #255         ;nastavujem vzdy aj TL
        SETB    TR1                       ;Timer1 Enable
        CLR     RI                           ;Reset Receive Interrupt
Flag
        SETB    REN                      ;Enable Reception
        clr     TB8                            ;zhodi sa bit pre
vysielanu paritu
        setb    ES                             ;povolia sa prerusenia od
seriovej linky