Mikrofonovy predzosilnovac

Roman Sery serak
Středa Březen 17 11:36:13 CET 2004

No, rozhodne bych se podival, jak tam je vedena zem. Predpokladam,
ze vsecny signalove cesty, ktere jsou vedene dratem, jsou vedene
stinenym a radne uzemenym dratem (tahle chyba by byla prilis
zjevna :-) ), takze by to mohla byt zemnici smycka. Chtelo by to
ale vic informaci. Ten predz. ma samostatne napajeni nebo je zapojen
do toho zesilovace a pouziva jeho napajeni? Je to v nejake krabici,
ktera je uzemena na zemnici kolik? Jsou (v pripade ze je predz.
v samostatne skrince) oba pristroje v jedne zasuvce (v jednom zasuvkovem
okruhu)? Problem muze byt kdekoliv. Byt tebou, tak zkusim jit postupne.
Odpojit predzes. od zesilovace a vyzkouset jestli vystup predz. bruci.
(Pokud to jde tak nejakymi citlivymi sluchatky, pripadne osciloskopem).
Pokud bruci, vyzkouset ztahnout vsechno zemneni predzesilovace do
jednoho bodu.
Pokud to tam neni, tak bude zrejme zemnici smycka mezi zes. a predzes.
Tady bych zkusil ze vseho nejdriv vyzkouset, pokud to mas v domaci
aparature, v pripade ze je jakymkoliv zpusobem propojena zem z anteniho
vystupu s ostatnimi zememi v audio okruhu
(napr. ant. vystup =>video=>zesilovac) vyhodit ant. vystup. Toto je az
prilis casty zdroj brumu.
Pokud nic nepomuze, tak zbyva pouzit oddelovaci trafo. Tohle bych
dal, ale opravdu az jako posledni moznost protoze je to celkem drazsi
zalezitost a navic jde s kvalitou kapku dolu.
Jak rikam chtelo by to vetsi info i napr. z jakeho AR to je?

===

   bye
        Roman

> Postavil som si mikrofonovy predzoslinovac podla AR. Mam s nim
> jeden problem. Ked ho pripojim k mikrofonu a dalsiemu vykonovemu
> zariadeniu a zapnem napajanie, z vystupu sa ozve brum (vrcanie).
> Ked vsak drzim mikro v ruke a dotknem sa minus polu vrcanie zmizne a
predzosilnovac funguje ako má. Zapojenie je urcite funkcne, lebo to
iste zapojenie som uz pouzil a islo v pohode.