Krystal

Jan Rehak Rehak
Středa Březen 17 11:36:10 CET 2004

Puskajler Robert wrote:

> Zdravim,
>
> mate niekto prehlad, ake krystaly sa pouzivaju pre RTC chip na
> motherboardoch ? Alebo to ma kazdy RTC chip ine ?

Pokud ja vim, tak na 80 - 99 % MB se pouzivaji cerne skrinky, s par
vyvody. Vypada to jako "EPROMKA s krytem na okenko" obsahuje to Xtal a
baterku. Je v tom RTC a SRAM. Pouziva se to na ulozeni SETUPu a zalohu
casu. Verzi s externim Xtalem jsem na MB (od 286vyse) snad v zivote
nevidel.

> Potrebujem totiz nejaky krystal do 40kHz, a pre RTC by snad
> mohol byt nejakych 32,768kHz ...

Ano, ale pouze dost nepresne systemy pouzivaji externi Xtal... (problemy
s hybajicim se napajenim atd....)

--
S pozdravem
                                                   Jan Rehak