Krokovy motor bipolarni - jak zapojit

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Neděle Červen 27 22:20:58 CEST 2004

Tak je to jasné, lepší bude sériové zapojení, vetší moment pří nízkých otáčkách.

> Samozrejmne ze jo. Nenastavuje se to ale podle teploty, nastavuje se
> spickovy proud. Dobra vychytavka je, ze po zastaveni motoru se snizi proud
> vinutim, protoze staticky vazebni moment je vzdy vyssi nez dosazitelny
> moment pri behu.

Tak jsem se to motorku podíval a cívky jsou vinuty vodičem o průměru asi 0.3mm Tak by proud 1A měly snést, jen si říkám že při zastaveném motoru se na teplo změní 24W a to by mohl motor po čase shořet.

Snížení proudu vinutím se dělá jak?

Napadá mne, řídit to PIC 16F628, na výkonovou část mam L293 a snižovat proud by šlo snížením napájecího napětí do výkonové větve. Třeba tak, že procesor rozepne tranzistor přemostující odpor seriově zařazený k napájení L293, nebo změnít delící poměr na stabilizátoru. Nebo se to dělá ještě lépe a elegantněji?

Radek