Trochu OT: Fotbal v TV.

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Červen 25 07:58:39 CEST 2004

Kotlaba Jaroslav Ing. wrote:
> Na svem televizoru mohu mimo domaci stanice obcas videt i polske vysilani.
> Vsiml jsem si, ze kdyz nase stanice vysila to same, co ta polska (ted napr.
> prenos z fotbaloveho mistrovstvi), tak obraz z Polska je asi o pul sekundy
> opozden - kdyz napr. nekdo v nasi televizi kopne do micudy a ja hned pote
> prepnu na Polaky, tak ten dotycny si tam kopne jeste jednou.
> Nevite nekdo, proc to je?
> Sice vim, ze elmg signal z polskeho vysilace potrebuje na sve sireni k me
> antene o veco vice casu, ale zase o tolik...

cesta signalu:

[kamera - enkoder] - satelit -
- [ studio - dekoder - uprava - enkoder ] -
- satelit - [ dekoder - vysilac] - TV

No a jelikoz CT se podili na vyvoji toho co se bude a jak ve svete
pouzivat, tak lze ocekavat, ze budou mit mnohem lpsi vybaveni nez kdedko
jiny. Takze staci jen mirne vetsi rychlost dekoderu/enkoderu a zpozdeni
je na svete.

U nas je zpozdeni 800ms od studia pro TV, neco pres 200ms pro rozhlas -
pak to jde do zpozdovace, ktery to upravi na tech 800. Umerne tomu jim
jde napred studiovy cas.

Holt zijeme v cistem superkvalitnim digitalnim veku, tak si na zpozdeni,
kosticky v obraze ci "rozmazany" zvuk superkvalitniho digitalu zvyknete.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!