Kde sehnat průtokoměr?? (palivový)
Ondrej Luciu$ Luks
luciusb@matfyz.cz
Úterý Červen 22 23:00:01 CEST 2004
Mam pocit, ze ten rozdil prutoku tam a zpet nebude prilis velky a
vyzadovalo by to dva opravdu hodne presne prutokomery. Take pozor na to
aby prutokomer netvoril sam prekazku v privodu paliva.
Matne si uvedomuju ze lepsi benzinova pumpa natlaci asi 255 l/hodinu coz
pri sppotrebe 17l na sto a rychlosti 150 km/h da asi 1/10 vyuziti 9/10
se vraci do nadrze.
Myslim si ze spravnejsi metoda mereni spotreby bude mereni delky
vstriku jednotlivych injectoru a mereni tlaku ve fuel-railu, pak
prepocet napriklad pomoci tabulky. Mozna ze by se to dalo i primo
pocitat pridanim parametru pro dynamiku injectoru (zavirani, otvirani).
Rozhodne to bude chtit pomerne dost ladeni a mozna ze by prutokomer na
vstupu nadrze taky pomohl, osobne bych stojanum u benzinek zas tak moc
neveril.
K tomu me taky napada ze mereni ujete vzdalenosti pomoci cteni vystupu
rychlomeru bych taky za svate nepovazoval, takze holt ta hodnota bude
jen a pouze informativni, ale pokud seto dobre odladi tak by to mohlo
byt hezke (no mozna ze radsi nevidet jak to tam tece, to by cloveka
mohlo uplne odradit od jezdeni)
Jeste posledni poznamka, ja se specializuju pouze na jeden typ auta a
tam se tlak ve fuel railu ridi dvema zpusoby - 1) benzinova pumpa
prepina mezi 9 a 12 V podle potreby. 2)FPR - fuel pressure regulator u
nas je proste mechanicky rizeny vakuem ze sani, kde tlak v sani pro
ridici jednotku meri boost senzor (ten originalni neni moc presny ale
funguje) Takze u nas by se dala jakaz takaz informace vycucat i bez
pridani dalsich mericich zarizeni.
Ondra
PS: Omlouvam se za dylku prispevku
Petr S wrote:
> Shanim pro palubni pocitac vhodny - tzn. presny a pritom levny prutokomer.
> S prutokomery pro wartburgy, ktere jsou casto doporucovane pro amaterske
> konstrukce palubnich pc nemam dobrou zkusenost - velmi nepresne. Proto by
> mne zajimalo, zda nekdo vite, jake se pouzivaji prutokomery pro profi
> palubni pc, kde je sehnat a jake mohou byt ceny ??
> S impulsnim merenim prutoku na civkach vstriku jsem ztroskotal - preplnovany
> benzinovy motor nema konstantni prutok vstrikem vzhledem k rozdilu tlaku v
> sani - pretlak pri zatahu turba / podtlak u volnobehu / atmosfericky tlak
> pri konstatni jizde
> Nelze tudiz merit jinak, nez prutokomery na privodu a zpatecce do nadrze.
>
> Velmi dekuji za kazdou radu.
> Petr S.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> HW-list@mailman.nethouse.cz
> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
Další informace o konferenci Hw-list