OT - zmatek v jednotkach

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Červen 24 13:34:51 CEST 2004

Presne tak, pokud se odpojite od centralniho topeni, tak to bude brano jako
nevytapena plocha a budete platit za "pasivni tepelny prosak" nejakou pausalni
castku kolem 40% prumerneho odberu (kterey je spocitan s celkoveho tepla do
objektu), a je uplne jedno, jestli si to budete vlastnim  vytapenim pretapet
na 28°C a budete naopak topit vsem sousedum v okoli.
Mam na bastleni pronajatou susarnu v panelaku, a uz asi 10 let bojuji
"regulerni cestou" bud o odpojeni topeni, nebo aspon o zkraceni telesa. Diky
predimenzovanemu radiatoru (susarna) a chybe instalovanych odparnych mericu
tepla me uctuji celkem nesmyslne castky, prestoze je topeni cely rok zavrene!
Jedine reseni je asi zpusobit poruchu radiatoru, a tim ho prokazatelne vyradit
z provozu, nebo nejak osulit ten odarovaci merak. Je zajimave ze technik
samospravy, ktery zajistuje odecet, ma mensi odpar toho merice, nez ja ve
sklepni mistnosti, kde cely rok topeni zavrene a i v lete je tam relativne
chladno :o)

Danhard