Vrtani malych prumeru

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pátek Červen 18 22:05:58 CEST 2004

At 21:54 18.6.2004 +0200, danhard@volny.cz wrote:
>Material - nejaka slitina, nemagneticka, mekci nez zelezo, barva
>stejna ( ta ferule je z toho vysoustruzena). Vrtak tvrdokov.
>Vreteno, Proxon MIKROMONT IB/E, 20k ot/min., cca 20 hod. jete,
>klestina, nejaka hazivost tam bude, tak 0.02 mm, resp. se prenasi
>chveni motoru. Je to v normalnim stojanku MB140/S s dvouosym
>suportem.

Hmm, to se obavam, ze nebude dostatecna presnost.

>Delka diry cca 2 mm.
>Kdyz do davam velmi pomalu do zaberu, tak se vrtak cca po 1 mm
>kousne, a ulomi se spice.

No jasne, protoze ten vrtak nejde do diry presne v jeji ose. Prevrtavat
vyvrtanou diru je daleko horsi nez vrtat novou :-(

>Triska je v podstate prach. Na
>rychlejsi zaber nemam cit, kdyz to udelam prudceji tak ulomim
>vrtak hned,

Nene, to chce extra pomaly posuv a vrtat nejlepe metodou peck driling (v
reci stroje G82)

>jedine kdyz se presne trefim, tak to udela pekne
>trisku (vlas je proti tomu poleno). Pred rokem jsem to takhle
>vrtal, a na 10 der jsem spotreboval 4 vrtaky, ted jsem uz 4
>znicil a nulovy uspech :o(

Jak to vubec vypada? Muzete poslat nejakou fotku? Kdyztak bych to zkusil,
mam tu presne vreteno Precise, pokud to pujde rozumne upnout, tak timhle by
to melo jit vyvrtat, ja bych to zkusil. Ale vrtak musi mit drik o prumeru
3.175mm (1/8")

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III,CZ    http://www.techtronex.cz