Pajeni bez olova

konf-hw@elsaco.cz konf-hw@elsaco.cz
Čtvrtek Červen 17 23:57:38 CEST 2004

Petr Simek wrote:

> Jenze akumulator je hodne olova pohromade. Da se to snadno hlidat
> a recyklovat. Ve spotrebni elektronice to tak snadne neni, tam je
> to olovo ztraceno navzdy a dost casto to skonci nekde na skladce
> kde to vymyva voda. Zkratka mi neprijde uplne presne poukazovat na
> skodlivost 'olovnate' technologie aku, protoze tam se skoro vsechno
> olovo recykluje, jelikoz to z principu jde snadno.

Co se týká akumulátorů, řekněme, že je to olovo pohromadě. Ví ale někdo, kolik olova končí v přírodě od myslivců, vojáků
a dalších střelců? A kolik ho utopí rybáři v řekách a rybnících? Tady se olovo rozptýlí všude. A to bez toho, že by se
někdo staral o jeho likvidaci, jako je tomu u elektronických produktů.

Jindra Franc