Pajeni bez olova

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Středa Červen 16 17:56:12 CEST 2004

On Wed, 16 Jun 2004 burdycha@centrum.cz wrote:

> Omlouvam se za prudkou reakci, ten pan me svymi nedomyslenymi kecy
> trochu nadzvedl, uz jsem vychladl :-)

To se eurooptimistum stava. Nic si z toho nedelejte, drive ci pozdeji taky
horce zaplacete.

> S tim bezolovnatym pajenim jsem to myslel tak, ze neni chyba ze neni
> chyba kdyz se neco jedovateho odstrani.

Otazkou je jak jedovateho a jestli to nahodou nebude neprimo jedovatejsi,
jenom pro spotrebitele a politiky hure pochopitelne nez olovo.

> Tady v konferenci sice par vyrobcu narika ale jako spotrebitel to vitam,
> jejich problemy me nezajimaji.

Jejich problemy vas zajimaji, a to i kdyz to popirate, protoze jejich
nakladovou cast nakonec zaplatite vy jako spotrebitel, a jejich
spolehlivostni a zivotnostni slozku si taky nakonec uzijete sam, at uz pri
vymahani oprav v zarucni dobe, nebo pri opravovani ci nahrazovani
zarizeni, ktera odesla kvuli pouzitym nevhodnym euromaterialum. Coz bude
sice dobre pro Svaty Hruby Narodni Produkt, nebot penizky musi cirkulovat,
ale spatne pro uzivatele (ktere to prijde na vic penez) i pro zivotni
prostredi (nebot i kdyz je bezolovnata pajka mozna o neco setrnejsi, vyssi
objem spotrebovanych materialu pri rychlejsi obmene hardware ma take svuj
nenulovy dopad).

> Vyrobci vzdycky rikaji, ze nebudou mit zisk, a ze to jinak
> nejde, at uz jde o burty bez masa nebo o Pbfree pajeni.

Pricemz jak ty burty tak to pajeni si nakonec vyzereme my spotrebitele.