DDSGEN ponuka

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Červen 16 00:24:03 CEST 2004

nevyzera to vobec zle, az na veci, ktore keby som robil ja by som urobil
inak :-)

- GND staci len jedna, netreba celu zemnu rovinu delit
- distribucia GND na doske je katastrofa. Ked tam raz je zemna vrstva
(ktora tam aj tak musi byt) tak treba kazdy pripoj na GND urobit co
najkratsim vodicom a priamo na via do GND vrstvy. Pod co najkratsi
rozumiem via hned vedla kazdej plosky, ktora ma byt pripojena na GND.
Tak ako je to nakreslene teraz to nebude fungovat, koli zlej referencnej
strukture (GND).
- tak isto pouzivate celu vrstvu na distribuciu napajacich signalov.
Naco potom este tahate vodice po doske? Plati presne to iste co pre GND
- !!!!pozor na rozlievanie medi vo vnutornych vrstvach!!!! je to nejaky
bug eagle, plosky, ktore su ine ako okruhle byvaju obycajne vyskratovane
s vyliatou medou. Pred casom na to upozornoval pan Belohrad, zkur***vilo
mu to tak par 4-vrstvych plosakov
- pokial neporebujete setrit miestom, komponenty filtrov by som trochu
poroztahoval, je to strasne nasekane na sebe. Okrem toho, ze sa to bude
velmi zle letovat tam mozu byt velke presluchy.
- pozor na chladenie, AD9854 si pekne cucne, z vlastnej skusenosti
doporucujem na nu nalepit/prilozit/aplikovat chladic. Treba na to dbat
pri navrhu dosky
- pouzitie pinovej listy na VF signaly je barbarstvo najhrubsieho zrna
:-) ked uz nie SMA, alebo SMC konektory, neverim tomu, ze BNC do plosaku
su velmi drahe. Ak uz ani to nie, tak tam urobte terminaly na
priletovanie koaxialu (t.j. zemna ploska, napr. 10x5mm s viacnasobnymi
vias do GND, kam sa priletuje opletenie a stredny vodic na malu plosku,
ktora je spojena napr. s vystupom filtra. Tu nepouzit via.
- VF signaly ako hodiny, vystupne signaly a pod. je vhodne tahat
impedancne prisposobenymi vedeniami. Pravidlo prsta na odhad impedancie
mikropasika na FR4 je sirka vodica = 2x hrubka substratu (po najblizsiu
referencnu rovinu, ktora je VF "studena". T.j. gnd, alebo VCC. Preferuje
sa samozrejme GND :-))
- pri vyrobe plosaku s maskou bude na letovacich ploskach farba z popisu
dosky, toto treba pred vyrobou osetrit, inak pruiser :-)
- pull-up rezistory sa vyrabaju v stvoriciach, alebo osmiciach v SMD
puzdre, zaberie to ovela menej miesta a pohodlnejsie sa s tym robi.
Mozno by stalo za uvahu ich pouzit ak su dostupne
- nerozumiem velmi dobre tomu zdroju 3.3V. Pozor ale na stratovy vykon,
ta synteza si cucne tusim az 1.5A
- blokovacie kondenzatory 100nF su an rychle digitalne/analogove obvody
nedostatocne, treba ich kombinovat s mensimi (tym padom aj rychlejsimi)
hodnotami, napr. 10n, 1n... podla potreby samozrejme
- digitalnu cast som velmi nepozeral

Inak je to celkom pekna konstrukcia a som rad ze to aspon niekto
dotiahol do konca aj s programom :-) Filter by nemal byt problem urobit,
SMD indukcnosti 68 a 82nH su bezne dostupne. Plosak treba este trochu
prerobit (vid vyssie), ale dobry zaklad je uz polozeny :-)) Ak to vydrzi
tak by som sa na to vedel tak o 2-3 tyzdne pozret.

balu