Prenos energie "vzduchem"

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Pondělí Červen 14 17:03:13 CEST 2004

U elektronickych pipet se pouziva bezkontaktni nabijeni akumulatoru 3.6V 360
mAh pomoci dvou indukcnich civek. Ve stojanku je vzduchova civka (primar),
odhadem 1000 zav. 0.3 mm, napajena stridavym zasuvkovym adapterem s napetim
16V / 50Hz.
V pipete je civka (sekundar) asi 250 zavitu / 0.3mm, usmernovac, filtrace a
stabilizator 78L05. Pri nabijeni se pipeta odlozi do dutiny stojanku,
sekundarni civka  zapadne do primarni a dojde k indukcnimu prenosu.
Akumulatory se nabijeji pres predradny rezistor proudem 80 mA.

Obe civky jsou navinuty jen hala-bala (mozna i rucne), ta ve stojanku je
zalita plastem, ta v pipete jen svazana niti.
--
Rt