Havarovany HDD

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Červen 8 09:28:54 CEST 2004

UPSYWCPC wrote:
> Stala sa mi neprijemnost s HDD IBM ATA/IDE 40GB asi posiel ...
> V BIOSe je prihlaseny OK, ale to je vsetko. CheckDisk vypisuje vela
> necitatelnych sektorov ...
> Neexistuje nejaky nastroj na riesenie takychto resp. podobnych problemov ?

Priste prosim nedavejte reply na prispevek, kdyz davate novy dotaz, ale
poslete novy mail. Kdyby me tema PCI nezajimalo, nepodival bych se na nej.

Jsou v podstate dva zpusoby, jak z nej dostat data.

1. linux :-D a utilitka zvana dd_rescue, diky niz zkopirujete i ty vadne
sektory na nejaky novy disk _jako_soubor_. Pak si ten soubor normalne
namontujete jakoby to byl disk pomoci "-o loop" volby prikazu mount a
muzete z nej povytahovat co se da.

Mam zkusenost ze dvou odeslych IBM disku (40G), smart samozrejme nic
nehlasil predem. Moc se mi osvedcilo ty disky ochladit (dejte jej do
papiroveho pytliku a to jeste do igelitaku tak aby jen couhal IDE a
power konektor a na 1/4-1/2h do mrazaku). Pak muzete mit nabootovany
pocitac (linux) a disk za behu pripojovat/odpojovat jak zacne delat chyby.

2. lama expert v Brne, pan Sustek 545212590 (je to par let stare cislo,
snad jeste existuje).

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!