Re: Jak to u všech všudy HP/Agilent dělá ???

Miloslav Kazda miloslav.kazda@volny.cz
Úterý Červen 8 07:52:23 CEST 2004

> V podstate je horni cast zobrazovane informace merena digitalne "az kam
> to cas dovoli", a pro druhou cast se odecte (XOR) digitalne namerena
> hodnota od skutecne, a tento (analogovy) zbytek se zobrazi.

Dovolil bych si nesouhlasit. Protoze tyhle meraky maji i vystup pres
HPIB, tak tam by takovyto signal IMHO poslat nemohly.

Myslim si ze to funguje na principu Noniove metody. Funguje to podobne
jako u posuvneho meritka. Ten citac ma dva oscilatory. Jeden ma
frekvenci F1 a je stale spusteny. Ten druhy je spusten ve chvili, kdy
je zjistena hrana mereneho signalu a ma frekvenci F2 o trosku jinou
nez je F1 (napriklad 10 * F1 = 11 * F2). Ve chvili, kdy se sejdou
nabezne hrany u obou signalu z oscilatoru jsou zastaveny citace
citajici tyto signaly a hodnoty z obou citacu jsou ulozeny. Z poctu
impulzu, po kterych doslo k sesynchronizovani obou signalu je mozne
spocitat kdy presne prisla hrana mereneho signalu. To se opakuje pro
obe hrany mereho signalu.

Ufff, doufam ze je to trosku jasny, bez obrazku se to blbe vysvetluje,
ale na 99% ten citac takhle funguje (a nejsou potreba obvody na 7GHz)

Miloslav Kazda