Mereni ESR ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 7 01:22:00 CEST 2004

Premyslim jak merit ESR u elitu, hotova udelatka ala Zajic jsem zavrhl a premyslim jak tuto funkci vcenit do meho stolniho meraku.

Mám merak s MCU u ktereho se o mereni  stridavym napeti stara True RMS DC prevodnik MX536 od firmy Maxim. Myslenka je takova, ze pokud pridelam zdroj stridaveho konstantniho proudu, rekneme 10 a 1 mA 100kHz a pomoci MX536 budu merit napeti na merenem C mam defakto ESR daneho C.

Otazky
1. Muze to fungovat ?
2. Jake parametry musi mit zdroj proudu tj. musi to byt sinus nebo staci obdelnikove pulsy ? Pokud sinus tak je nutne pouzivat filtr pro potlaceni harmonickych ?

Z hlediska konstrukcni jednoduchosti bych uvital pouzit jako zdroj proudu tranzistor primo pripojeny na vystup MCU

Dekuji za pripadne namety a rady

Chcete mít rychlé připojení k internetu? V průběhu 30 dnů si VYZKOUŠEJTE ADSL od TISCALI. Více na http://www.atlas.cz/clickAD.asp?ad=49564