Diktafon pres USB

MK info@mcu.cz
Neděle Červen 6 10:40:51 CEST 2004

> Taky by slo to spojit, coz by mohlo system drasticky zjednodusit.
>
> Na device nahrat hlavicku, ktera bude sestavat z image FAT s jednim
> jedinym WAV souborem, s delkou odpovidajici cele velikosti media. Pak
> zacit nahravat data od urciteho offsetu pameti, daneho velikosti zacatku
> filesystemu a hlavicky WAV. Filesystem a soubor muzeme na kartu zapsat z
> image pripraveneho na pocitaci pri prvni inicializaci systemu.

Ale jiste, reseni je vice - vice ci mene narocna. To co navrhujete je urcite take mozne.
V nekterem predeslem prispevku jsem psal o moznych zjednodusenich pristupu k FATu.
Pokusim se popsat dalsi z moznych reseni:
1) CF (flash, ci co tam bude) naformatujete - tedy v podstate zapisete na prislusne sektory (ofsety)
par struktur, ktere mohou byt predem pripravene.
2) V okamziku prvniho zaznamu zacnete ukladat data s ofsetem, ktery odpovida prvnimu
sektoru (clustru) vyhrazenemu pro vlastni soubory. Ukladat budete sekvencne v rutine o peti instrukcich :-)))
3) Po ukonceni zaznamu jednoduse spocitate, kde se prave nachazite sektor(cluster) a zapisete
do rootu hlavicku tohoto "souboru" a ve FAT tabulce oznacite odpovidajici sektory (clustry).

Mate jak vyhodu jednoducheho zapisu dat, tak i moznost pristupovat k zaznamum jednotlive
jako k souborum. Neni to nic narocneho, staci jen chvilku premyslet, pochopit strukturu FATu
a priohnout si implementaci k obrazu svemu :-)))

Pro mensi media (FAT12) by mozna bylo vhodnejsi pouze nasymulovat FAT , ale
kdyz to pisi, tak me napada, ze mozna rezie s tim spojena by byla vetsi, nez vysledny efekt :-))

S pozdravem
MK