OT: vypocet vymeniku ?

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pátek Červen 4 15:59:10 CEST 2004

> Pokud voda proudi, nebude jeji tepelny odpor ten nejvesti
> problem, ani rozdil mezi vstupem a vystupem nebude velky.

> Priklad ukazuje jak urcit tepelny odpor trubky, a preneseny
> vykon pro urcity rozdil teplot. Ale nechapu ze kdyz se Vam to
> zda malo, proc toho nenapisete vic ?

Protoze toho vic nevim ;-)
jak uz jsem psal, nerozumim tomu, tipnul bych si, ze se pro
vypocet pouzivaji nejake napul empiricke vzorce ale kdyz uz je tady
o tom rec, tak bych se rad poucil.
Kdyz jsem si to zkousel predstavit, tak mi vychazi, ze nejvetsim
tepelnym odporem soustavy (voda uvnitr trubky-stena trubky-voda v
nadrzi)
 je prechod mezi povrchem trubky
a nadrzi horke vody, ve ktere neni velke proudeni. Je to pouze domenka,
je
vsak v rozporu s uvedenym vypoctem, kde se pocita s pouze tepelnym
odporem
trubky, proto jsem se ujistoval, ze kritickym mistem je opravdu ta med
trubky.

Jan Matejka