Diktafon pres USB

Josef Svoboda svobojos@seznam.cz
Pátek Červen 4 15:51:03 CEST 2004

Zatim to vypada, ze pro USB pouziji PDIUSBD12. Cele to pak bude rizene jednocipem s A/D prevodnikem a k tomu jeste externi flash pamet. Mam ale jeste radu nejasnosti.

1) FAT
Pokud jsem to spravne pochopil, tak externi flash pamet musi mit FATku, aby se v PC jevila jako disk, jinymi slovy, musi mit pamet strukturu disku. Na internetu jsem nasel nekolik stranek, ktere popisovaly struktru FAT, je mi to celkem jasne. Nikde jsem ale nenasel, jak presne probiha komunikace s diskem (USB pameti). Zatim si to predstavuji takto: po pripojeni pameti pres USB si PC vyzada informace o disku (velikost, pocet sektoru atd.), dale zacne po sektorech nacitat disk, precte MBR a zjisti, kde je zacatek oddilu, precte FATku a zjisti umisteni souboru, ... . Je to tak? Nevite prosim o nejakych strankach, kde by to bylo popsano a zda existuje nejaky software, ktery by mi zobrazil strukturu disku, tj. co je zapsano v MBR, FAT atd., abych mohl vytvorit stejnou strukturu ve flash pameti.

2) Mass Storage
Dalsi nutnou podminkou (jak jsem pochopil), aby se pamet pripojena pres USB zobrazovala jako disk, musi byt toto zarizeni typu Mass Storage a komunikovat pomoci SCSI Block Commands (Windows pry nepodporuji Reduced Block Commands). Dale jsem se docetl, ze Windows na zaklade VID pouziji pro Mass Storage zarizeni vhodny ovladac.
Znamenato tedy, kdyz se bude zarizeni identifikovat VID, ktere Windows neznaji, tak toto Mass Storage zarizeni ma smulu a musi mit svuj ovladac nebo Windows pouziji nejaky univerzalni?

Predem dik za odpovedi

Josef Svoboda