OT: vypocet vymeniku ?

Vladimír Volák volak@stapro.cz
Pátek Červen 4 15:01:47 CEST 2004

RE: OT: vypocet vymeniku ?Jeden znamy ma neco podobneho a resi to jinak.
Pokud mate elektrokotel na primotopnou sazbu, proc chcete do nadrze na ohrev vody cpat vymenik.
Dejte tam jeste dalsi topne teleso s mensim prikonem na elektriku, nadrz velmi dobre zaizolujte a vodu ve velkem objemu ohrejte take nizkou sazbou a behem vypnutí prohanejte vodu z teto velke nadrze.

Mimochodem, ja topim na primotop taky, v podlaze topnymi kabely, ale doba vypnuti je max. 2 hodiny v jednom kuse, jestli ne nahodou ted uz jen jedna hodina - podivejte se na podminky rozvodnych zavodu v miste Vaseho bydliste.

Na druhou stranu - pokud chcete jeste pridavat tak velkou nadrz, tak ji pouzijte jako primarni zdroj teple vody s velkou kapacitou a jedte to jako akumulacni system.

Vladimir

  ----- Original Message -----
  From: Kubat Tomas
  To: '[HWnews]'
  Sent: Friday, June 04, 2004 2:20 PM
  Subject: RE: OT: vypocet vymeniku ?

  ta nadrz je vysoka 2m siroka 1 x 0.5m. mam predstavu ze tu nadrz dosadim do
  okruhu s elektrokotlem seriove, pripadne serioparalelne.
  nadrz bych pripadne dohrival spiralou na na 90C a domichaval vodu do
  radiatoru nejakym tri?cestnym smesovakem na treba dostacujicich 60C. ta
  teplota 90 v nadrzi by byla kvuli ty kapacite na 4h odstavky. no a potrebuju
  " hada " odhadem tak na max. 9kw. ten kotel nikdy nebezi v kuse ani pri
  nejvetsich mrazech.
  tomik.