FFT

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek@freescale.com
Pátek Červen 4 14:55:28 CEST 2004

Zdravicko,

   uz jsem to taky trochu pozapomnel, ale kdyz vezmete z jednoho a druheho pole vysledky pro danou frekvenci, predstavite si je jako kmplexni cislo, tak:
absolutni hodnota tohoto cisla odpovida energii dane spektralni cary a uhel odpovida fazovemu posunu. Ten fazovy posun je vlastne vuci te sinusovce, s kterou to vlastne korelujete a sam o sobe rozumny vyznam asi nema. Kdyz ho ale znormalizujete vuci vybrane frekvenci, muzete sledovat vzajemne frekvencni posuny jednotlivych slozek. Anebo si to cislo zapamatovat spolu s tou abs. hodnotou a zacit se hadat, jestli je pro rekonstrukci puvodniho zvuku ta faze potreba, nebo ne :-)

Pred tim FFT je ale dobre si signal oblit nejakym oknem (hamming, cosinus..), abyste se ponekud vykroutil z toho, ze fourierova transformace se dela bud od -nekonecna do nekonecna, nebo na jedne periode signalu. Kdyz to okno nepouzijete, "ohne" vam ta FFT zacatek a konec dane casti navzorkovaneho signalu tak, aby na sebe jakoby navazovaly a vypadalo to jako jedna perioda takoveho slozitejsiho periodickeho signalu :-)

Jirka N.