Zasa jeden zvlastny... (Sobota v GME)

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Červen 4 12:20:35 CEST 2004

On Fri, 4 Jun 2004, Tomas Kozeluh wrote:
> No mě to jenom zajímá, když neuvedeš vůbec žádnej důvod, proč je Outlook
> nejhorší sračka? Sice nevím, co je tvůj oblíbenej mail klient, ale je to
> sračka nejhoršího kalibru... ;)

To je fakt. Outlook je zatim nejlepsi implementace WDP (Worm Distribution
Protocol) kterou jsem v praxi potkal. Je to natolik znamy fenomen, ze
cervi se casto oznacuji jako OTD (Outlook-Transmitted Disease).

Ale vazne. Je to od Microsoftu, a to znamena, ze to ma fundamentalne
nedoresene oddeleni aktivniho kodu od dat (tohle je trida problemu ktera
se tahne napric vsemi jejich produkty, od maker ve Wordu a Excelu az po
email). Microsoft ma tendenci do vseho hlava nehlava cpat scripty nebo
rovnou spustitelne objekty, a nasledne zfusovat kontrolu kdy se to ma
spoustet a kdy za zadnou cenu ne, a k cemu ma ktery objekt mit pristup.
"Bezpecnost? Bez ceho prosim? My musime delat dalsi ficury."

(Microsoft ma taky tendenci nechat spoustu portu otevrenych v defaultni
instalaci; to se sice netyka Utlouku, ale ted zrovna radi W32.Korgo, ktery
mi to pripomnel. Nejspis byli jejich managori podelani strachy, ze kdyby
nahodou nechodilo sitovani out-of-the-box ze by jim hovory na helpline
prisly moc draho, zatimco cervi infekci plati uzivatele ze svych kapes.
Pritom kdyby udelali pravidlo, ze pokud neni v konfiguraci explicitne
receno jinak, prichozi packety z 10.0.0.0/8, 192.168.0.0/16,
172.16.0.0/12, a 169.254.0.0/16 se maji zahazovat, LAN by jim fungovala
out of the box, a pritom cela velka rodina cervu typu Blaster by mela
utrum. To, ze tak neucinili, se neda klasifikovat jinak, nez jako zlocinna
nedbalost.)
(A to ani nezminuju zrudnost zvanou Registry.)

Nelze jim ale uprit nesmirny talent prevadet nedovarenou technologii do
zisku z vynucenych upgradu.