Re: Návrch programu pro PIC16F628

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Červen 2 22:38:18 CEST 2004

>Jaky mysmas? :o)

Zkusim to popsat, jak si to predstavuji ja, ze to uvnitr funguje. Ten bitik
RBIF se nahazuje, kdyz je rozdil v tom, co je v obsahu brany a tim, co je na
ni opravdu fyzicky. Takze na nejakem pinu je prikladem od posledniho nabrani
1, na brane je z venku fyzicky 0 a tak se nahodi bit a nahazuje se dokud ten
rozdil existuje. Ale jakmile si nactu PORTB, zmenim si tim hodnotu v tom
portu, rozdil uz neni a bitik se prestane nahazovat.

>Tyhle 3 radky si necham za domaci ukol. :-)
Je to jednoduche. Kdyz chci do cisla pridat jednicky na urcita mista bitu,
cislo ORnu cislem, ktere ma na tech mistech, ktera chci nahodit, jednicky.
Naopak, kdyz chci vynulovat urcite bity, ANDnu cislo cislem, ktere ma na
mistech co se maji znulovat nuly a jednicky co ma zustat. No a pokud chci
invertovat jen nektere bity, cislo XORnu cislem, ktere ma jednicky kde chci
bity invertovat. No a protoze tyhle logicke operace u PIC nastavuji
STATUS,Z, mohu napriklad porovnat dve cisla tak, ze si je XORnu a pokud jsou
stejna, nastavi se mi STATUS,Z, ponevadz je vysledek 0, jinak je ruzny od 0
:). Ale neni to nic objevneho, pouziva se to snad dele nez pocitace samy :).

>Mimochodem bych se chtel zeptat, jaky je postup ladeni v pripade, kdy
zavisi
>na nejakem "vnejsim" podnetu (treba impulzech na RB0). Konkretne, je mozne
>nejak na PC nasimulovat mnou napsany protokol mezi PIC<>DS cidlem? Pouzivam
>MPLAB IDE, i kdyz parallax jsem mel radsi. Ten ale neumi 16F628.

V MPLAB pri simulaci z menu Debugger->Stimulus a tam si nastavte, kde chcete
bud synchronne ci asynchronne neco udelat s pinem (nahodit/shodit ci ruzne
pocty cyklu nahore a dole).

>PS: vy me neznate, ale ja znam vas web. :)

Byl bych radeji, kdyby vice lidi znalo me vyrobky, nez muj amatersky web
:))).

--
Jiri Bezstarosti