ID vykonoveho prvku

Aleš Novák ales.novak@t-email.cz
Úterý Červen 1 22:27:23 CEST 2004

Na to netreba dochtora. Stopnete si za jak dlouho vyslapete kopec,
zmerte jak je vysoky (na mapach jsou vrstevnice) a kolik vazite (i s
tim kolem). Zbytek je matematika zakladni skoly.

Praci 1 J vykoname, kdyz silou 1N pusobime po draze 1m, pricemz sila
je rovnobezna s trajektorii.
Vykon jednoho wattu ma zarizeni, ktere vykona praci 1 joulu za 1 sekundu.
Prvni nalez v Googlu http://sweb.cz/radek.jandora/f03.htm
Takze kdyz zvednu 100kg (sebe) do vysky 100m tak vykonam praci 100kJ.
Prace=sila*draha [J;N,m].
Kdyz to navic zvladnu za 10 minut tak me vychazi 167W.
Vykon=prace/cas [W;J,s].
Kdybych ten kopec lezl hodinu tak by to bylo vykonem 28W. Jenom
doufam, ze jsem se nikde nesekl. Vse predpoklada ucinnost 100%.
Nevim o kolik se me pri te praci zvedne tepelny vykon. Treba by
na ten kopec stacily jedny tatr@nky.
Takze si muzete zmerit treba i kratkodoby vykon (v panelaku na
schodech).

Kam az jsme se to dostali od IRF120?

S pozdravem,
  Novalex