Prenos videosignalu - jak a cim realizovat?

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Červen 1 10:12:18 CEST 2004

nechcem sa hadat ale... :-)))

pokial je na tych 100m a 1MHz utlm napr. 15dB, tak sa ku generatoru
odrazi -30dB z vyslaneho signalu, co sa da povazovat za dost dobre
prisposobenie (VSWR skoro 1), takze z hladiska odrazov je to vedenie
"dlhe". Ten zvonkovy drat ma tiez urcitu impedanciu, ktora nie je velmi
odlisna od toho telefonneho toceneho paru. Ake budu odrazy ak sa na 50
ohmovy kabel pripoji 75 ohmovy? Minimalne (vyratajte si S11 alebo VSWR).
Odrazy na ich spoji sa tiez ciastocne (alebo uplne) utlmia. Ostavaju uz
len distribuovane nehomogenity (napriklad kabel je na urcitej dlzke na
inej podlozke ako na zvysku dlzky), ale vzhladom na vlnovu dlzku su tiez
pomerne male.
Myslim, ze nema zmysel to zbytocne rozpytvavat a vysvetlovat preco to
nemoze fungovat a na druhej strane preco to bude fungovat. Vezmite si
priklad uz spominaneho xDSL, to funguje vyborne na nehomogennych
realnych vedeniach. Ja viem, ze to nie je uplne to iste, ale velmi podobne.
Asi tolko, uz dam pokoj
b.