Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na vzduch ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Červen 1 01:50:40 CEST 2004


No, ten výpočet je poněkud divný. Pokud opráším své znalosti, tak práce
konaná expandujícím plynem je vyjádřena vzorcem W=-p*(V1-V2)
Takže pokud máme 10l nádrž natlakovanou na 20MPa a obsahující tedy 2000
litrů vzduchu (což je běžné tlakování potapěčských lahví), je tento plyn
schopen (čistě teoreticky) při expanzi proti atmosferickému tlaku 100kPa
vykonat práci 19.9MJ.
Pokud si dále dobře vzpomínám, tak watt je J/s. Pro motor 500W (ztráty
opět zanedbejme) by ta práce stačila na cca. 40.000 sekund, což je
nějakých 11 hodin.
Pokud budeme uvažovat účinnost celého systému řekněme 30%, tak jsou to
cca. 3.6 hodiny provozu.

Což se mi zdá docela dost, ale nemůžu najít v čem bych měl výpočetní
chybu.


Zdraví PavelK

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz 
> [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of AZe
> Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:09 AM
> To: [HWnews]
> Subject: Re: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto 
> na vzduch ?
> 
> 
> Jenže taková flaška 10l něco váží, je to vlastně jako ty 
> menší pro autogen, výška necelý metr, 200 barů plynu. A při 
> vypouštění se bude ochlazovat. A co takhle jezdit na suchý 
> led? Žádná těžká tlaková nádoba, když "generátor" umístíte 
> pod sedačku, můžete poposedáváním regulovat výkon (rychlostí 
> sublimace CO2).. Jen byste musel při jízdě nosit Jégrovo
> prádlo:-)
> AZE
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Ales Donda" <ales_donda@adsoft.cz>
> To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
> Sent: Tuesday, June 01, 2004 12:58 AM
> Subject: RE: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto 
> na vzduch ?
> 
> 
> > Ten tlak by mohl jit snadno vypocitat (nebo spis odhadnout)
> >
> > vsichni zname rovnici pV = nRT. Co vyjadruje? Ze by zakon zachovani
> energie?
> >
> > Tzn. pV je to co nas zajima a sice vnitrni enegrie plynu?
> >
> > Kolik energie by bylo potreba na to vozitko? Rekneme, ze 
> motor by mnel
> vykon
> > 500W, doba jizdy 30min. potrbna energie by byla cca 1MJ 
> (zaokrouhluju 
> > jak muzu :) Obsah nadrze 10l tj. 0.01m3 by tlak musel byt 100MPa 
> > (rozdil
> oproti
> > atmosferickemu tlaku)
> >
> > Posudte sami jestli je to realne..... A nekamenujte mne 
> ihned, hodne 
> > veci jsem zanedbal.... Vzduch je prece naprosto idealni ze :)
> >
> > Ales
> >
> > -----Original Message-----
> > From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
> > [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of AZe
> > Sent: Tuesday, June 01, 2004 12:20 AM
> > To: [HWnews]
> > Subject: Re: Re[2]: Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na 
> > vzduch ?
> >
> >
> > Na ja velky tlak byl vzduch stlacovan? Asi by tam musel byz redukcni
> ventil,
> > ne?
> > AZE
> >
> > Uvazoval jsem o motorce na stlaceny vzduch plneny z kompresoru od 
> > benzinek, ale zatim jsem nenarazil na vhodny motor. Videl jsem 
> > prototyp takovehoto vozitka, jelo max. 40km a dojezd asi 
> 20km. Nadrz 
> > velka jak hasici pristroj - pod sedadlem.
> >
> > Ondrej Tesar
> >
> > >> No když to vidím, jak z výfuku povalí -30°C a někdo si v létě 
> > >> stoupne
> za
> > to
> > >> auto, tak to opravdu bude nevšední zážitek plný omrzlin... ;)
> >
> > MP> Studenej vzduch nic moc nedela, polejt se trochou kapalneho 
> > MP> vzduchu nic neudela, zasyci to, udela se na ruce neb satstvu 
> > MP> trocha jinovatky a za chvili uz je zase teplo (figl je 
> v tepelny 
> > MP> konstante, clovek si predstavuje vodu a ta ma silene moc).
> >
> > MP> Kazdopadne, to auto na vzduch je fakt dobra pakarna. 
> Mimochodem, 
> > MP> nevite nekdo, kolik zhruba stoji samotna energie elektromobilu 
> > MP> (pro nejakou beznou odberatelskou sazbu) v beznem 
> provozu osobniho 
> > MP> auta?
> >
> >
> > MP> MP
> >
> > MP> _______________________________________________
> > MP> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> > MP> HW-list@mailman.nethouse.cz 
> > MP> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> > HW-list@mailman.nethouse.cz 
> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> > HW-list@mailman.nethouse.cz 
> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> > ---
> > Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004
> >
> > ---
> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.672 / Virová báze: 434 - datum vydání: 28.4.2004
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> > HW-list@mailman.nethouse.cz 
> > http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> HW-list@mailman.nethouse.cz 
> http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 




Další informace o konferenci Hw-list