OT / Re: Web server doma

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Pátek Červenec 30 20:19:56 CEST 2004

Totez jsem pane Hanzale resil zhruba pred 6 mesici, tez jsem se nechal
zlakat moznosti provozovat i vlastni fyzicky server. A Jakub Serych by mohl
vypravet :) (jeste jednou mu dekuji za vydatnou pomoc). Z meho pohledu
optimalni se mi zdal tento postup, ktery jsem zvolil a zatim vse bezi k me
spokojenosti:
- ADSL 1024/256,
- ADSL router s integrovanym DHCP serverem, NATem a firewallem (ja koupil
Zyxel Prestige 653WI, ma krome 4 TP portu i podporu wi-fi, coz se mi dost
hodi, protoze po baraku muzu mit ruzne rozestavena PC a podle potreby je
obcas volne prenaset ...). Konfigurace je primitivni, ale objevil jsem bug v
nastaveni NAT. Bohuzel jsem byl prvni uzivatel tohoto modelu v CR, takze
jsem to musel vyzrat sam. Mikenopa, ktera Zyxely dodava, ma dobry servis,
kdyz byl problem s routerem, pujcili mi bezplatne na neomezenou dobu (=
vlastni testy) jiny kus. Nez ho dovezli do CR, tak i model, ktery momentalne
meli (tusim Prestige 650H).
- registrace domeny com na domeny.cz vcetne DNS hostingu a certifikatu :).
Na pet let me to stalo tusim 5,5 tisice. Maji nonstop uzivatelske centrum a
nastaveni DNS se provadi prostrednictvim webu primo uzivatelem.
- web server mi bezi na (legalni) trial win2k3, ale puvodne to mel byt MDK
(bohuzel MDK9.2 si nerozumel s VIA Epia CL6000E, takze zaskocily windowsy
...). Vyhoda win2k3 je Terminal server (vzdalena sprava v plnem grafickem
prostredi z pracovni stanice s win32, klient se jmenuje "Remote Desktop" a
je free). Ale chapu, ze 486+maly Linux muze mit sve kouzlo ... Velmi me
potesil ve win2k3 take integrovany (a intuitivne konfigurovatelny)
faxserver, protoze jsem jeden kanal ISDN natahnul do modemu na Epii a ted,
kdyz prijde fax, tak se mi automaticky preposila v priloze e-mailu, jako
komprimovany tif (asi 10 - 45 kB na A4).

Preji hezky den,
Simon Cihelnik