mcu + a -

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červenec 29 14:52:18 CEST 2004

>No Danharde, prosty selsky rozum rika, ze se zde uvazuje s taktovaci
frekvenci jadra :-))
>Je jiz celkem nezajimave, zda pro PICe pouziji 4MHz x-tal a nasobin interne
ctyrmi.
>Ten vysledek bude stale stejny, at delam co delam :-)))))

Sice to neni na mne, ale zkusim odpovedet.

Ja jsem uvazoval jak mohu maximalne taktovat a co z toho pri tom dostanu. Co
je mi platne, ze se neco stihne za jeden takt, kdyz stejne vyse nez nekam s
taktovanim nemohu a zrovna tak proc mi ma vadit vice taktu, kdyz taktovani
muze byt vyse, samo se vynasobi z bezne dostupneho krystalu na zakladni
frekvenci interne v MCU a nicemu nevadi. To je pak o tom, ze soudis
architekturu podle poctu taktu oscilatoru na instrukci a uz vubec ti
nedochazi, ze pri nizsim taktovani s jednou instrukci na takt (a to jeste
neni u AVR pravda) jsi vlastne na tom stejne jako s vyssim pri vice taktech
na instrukci, kdyz je taktovat vyse pri vice taktech na instrukci mozne.

Kde tedy spatrujes tu vyhodu jednoho taktu na instrukci, ze se chces
striktne drzet stejnych frekvenci u dvou ruznych architektur, tedy ze by se
mely porovnavat pri ne maximalnich moznych taktovacich frekvencich, na ktere
jsou staveny, ale pri stejnych ? Vzdyt to take patri do architektury a
navrhu chipu, jak je mozne vubec maximalne taktovat.

BTW, mrknutim do PDF k AT90S8515 vidim, ze treba takovy signal ALE meni stav
i mimo taktovani, tedy s nejakym zpozdenim za hranou a jeho delka zdaleka
neodpovida dobe taktu - je to jedna z veci, kterou lze videt na venek, proto
jsem si ji vybral - pokud ty obrazky v dokumentaci ovsem nejsou zmrsene, to
nevim, ale budes to jiste vedet ty, pokud chces porovnavat striktne stejne
frekvence. Takze AVR si vlastne zpozdovanim vyrabi dalsi hrany mezi hranami
taktovani ? Tak jak budeme srovnavat taktovani potom, kdyz ruzne zpozdeni
ruznych signalu je vlastne u kazdeho MCU minimalne interne a to at uz
schvalne, ci ze nejake bude vzdycky vuci hrane taktovani ? Neni to vlastne u
AVR neco jake skryte nasobeni frekvence vyrobou hran interne jeste s nejakym
zpozdenim ? Ja nevim, ptam se, ale co pak budeme tvym stylem vlastne
porovnavat ?

--
Jiri Bezstarosti