Re: Problém s S202S02

Wek wek@evona.sk
Čtvrtek Červenec 29 12:18:43 CEST 2004

> Jestli to nebude tim, ze pri takovem zapojeni je mezi zivymi konci vinuti
> vyssi napeti nez je v siti a tem polovodicum se to nemusi libit.
No, mozne to je.
Ja som to vtedy dost spicoval a nezdalo sa mi, ze by to tak mohlo narast.
Aj ked samozrejme nemal som ziadny sofistikovany model pre motor (jednoducho
som pouzil nejake cievky s nejakou viac-menej vymyslenou vazbou) - a to moze
byt rozdiel, pripustam.
V konecnom dosledku to bolo jedno, lebo sme museli vyriesit rychlo problem a
nebol cas na laborovanie; navyse ani som nemal chut sa s tym hrat: 230V nie je
moj konicek. Ja som pracovne obvinil bezpecnostne koncove spinace, kedze to
bol rozdiel medzi strojmi v prevadzka a u nas (ten spinace nemal a nikdy sa na
nom porucha neobjavila). Tie boli normalne kontakty ergo nerozpinali v nule
:-) a to pochopitelne vyrobilo indukovanu spicku (podla simulacie ako hrom -
kilovolty). Ale nemuselo to byt tak.

Plosak sme tiez neprerabali - urobili sme "poschodie", kde 2xSSR bolo
nahradene 1xSSR+1x rele+GAL+nejake RC cleny, aby to bolo blbuvzdrne a
zabezpecilo casovanie vypnutie SSR-prehodenie rele-zapnutie SSR aj pri omyle v
ovladacom SW povodnych dvoch SSR.

wek