mcu + a -

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červenec 29 01:30:43 CEST 2004

Budeme srovnavat dva moderni zastupce zminenych typu MCU, tedy klidne si vem
lepsi ATMEGA, nejsem proti, vem si co je ti z nich libo :).

Takze tady jsou dva kody, ktere vyXORuji dve pole 128B na adresach 0x60 a
0xE0 a ulozi do pole na adrese 0xE0 vysledek. V komentari za ; je kolik
taktu oscilatoru trva kazda instrukce.

Pro AVR:
----------
    ldi r27,0
    ldi r26,$60
    ldi r29,0
    ldi r28,$E0
    ldi r16,$80

loop:
    ld r1,X+   ;2
    ld r2,Y   ;2
    eor r2,r1   ;1
    st Y+,r2   ;2
    dec r16   ;1
    brne loop   ;2

;10 taktu na smycku pri 16MHz = 625ns na smycku, pri 20MHz by to bylo 500ns.
;pamet programu 11x WORD

Pro PIC18:
------------
    movlw 0x80
    movwf TMP0
    lfsr FSR0,0x60
    lfsr FSR1,0xE0
LOOP
    movf POSTINC0,W   ;4
    xorwf POSTINC1,F   ;4
    decfsz TMP0,F   ;4
    bra    LOOP   ;8

;20 taktu na smycku pri 40MHz = 500ns
;pamet programu 10x WORD

Nemam s AVR zkusenosti, napsal jsem to hrubou silou po pohledu do PDF, takze
treba by to slo lepe a mozna je tam i chyba - mrknete na to nekdo znaly ?

V kazdem pripade u ruznych jinych veci tomu muze byt jinak, kde u PIC muze
byt tim uzsim hrdlem stale pouzivany W registr a u AVR 32 registru, kam se
musi nejprve ze zbytku pameti neco prehodit, pokud 32 registru pro program
nestaci. Pokud to ovsem u AVR chapu spravne.

Kosto, jak muzes vubec neco hodnotit, kdyz nemas ani zajem se zabyvat
skladbou instukcniho souboru a to ani do te miry, abys mohl misto hromady
textu (tedy o samotne tema zajem mas) napsat kus srovnavaciho kodu, byt jako
ja treba i blbe, ze mne nekdo mozna opravi ? Jiste to stale toho mnoho
neresi, ale alespon trochu o necem vypovida a muze mnohem vice, pokud se ty
uvahy dobre rozvedou a opravi chybne nazory, ktere treba mohu zrovna mit ted
ja ohledne AVR.

--
Jiri Bezstarosti