mcu + a -

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Červenec 28 14:23:44 CEST 2004

>Malokdy se mi stalo, ze zakaznik rekl: "Chci tam tenhle a tenhle uC"

Ale od kazdeho nakonec vydyndas jak to ma fungovat a co umet a PIC maji
periferie opravdu pekne.

>A abych byl konkretni vezmu dva srovnatelne uC ATmega8 a PIC16F876

Proc ne PIC18F252 a beres vykopavku PIC16F876, co stoji stejne jako ten novy
?

>Jirko nezlob se, ale najdi mi jedinou objektivni vyhodu PICe, kvuli ktere
>bych ho mel pouzit. Tedy za predpokladu, ze nejsem masochysta ci
nepotrebuji ocistit
>svou cernou dusi sebemrskacstvim:-)))))

Tak zkusime tohle.

Mam kus pole a potrebuji ho cele XORnout druhym polem. Takze si vezmu 2
ukazatele a jedu po jednom, nabiram do W, automaticky inkrementuji stale
jednou instrukci a druhou instrukci XORnu to kam ukazuje druhy ukazatel a
rovnou ho i posunu. Mam 2 instrukce. No a cele to zacyklim na pocet smycek
ci dojeti ukazatele nekam.

Ty vemzes AVR a zacnes tim, ze si take naplnis ukazatele, presunes si to kam
ukazuji do registru, vyxorujes a ulozis zpet kam jeden z nich ukazuje a pak
posunes ukazatele. Z rychliku je nahle neco, co provadi vice instrukci i
kdyz za kratsi cas a i kdyz asi budes i tak rychlejsi, ja pobezim na 40MHz a
tam uz ty nemuzes, takze jsme na tom zhruba stejne, jen mne to stoji o ty
dva bajty pameti (registry) kam to naberu mene a jeste je to mene instrukci,
tedy je mensi spotreba pameti programu na totez. Alespon tak to u AVR chapu,
ale moc je neznam a jen obcas po nich mrknu a koupim do suplete nejaky
kousek, ze uz se do nich taky pustim, tak si to dam rad vysvetlit a klidne
muzeme napsat kazdy svuj kus kodu pro tohle a porovnat - to da jiste vice
nez dohady :).

--
Jiri Bezstarosti