Velke mnozstvi ovladacich prvku a MCU

LuKas hradlo@atlas.cz
Úterý Červenec 27 15:01:21 CEST 2004

Tlacitka bych snimal jednocipem a LEDky ovladal tim stejnym jednocipem prez
posuvne registry. Nevidim v tom zadny problem.
Jednocip, který by se siknul na tenhle ucel není zadna draha zalezitost
(pokud si vyberete PIC, tak třeba za PIC16F628 cca 60Kc bez DPH).

LuKas

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Tuesday, July 27, 2004 2:04 PM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: Velke mnozstvi ovladacich prvku a MCU

Zdravim
Potrebuji propojit k MCU velke mnozstvi tlacitek a indikacnich LED pro
vyhodnocovaci zarizeni pro zavody ve vodnim rodeu.

Celkem je potreba indikovat navoleni 2x 24 figur (jsou vzdy do paru, prava a
leva varianta). Ovladani bude dvojstiskem tlacitek, jednou rukou se zvoli
P/L varianta, druhou se zvoli prislusna figura. Pro potvrzeni se rozsviti
LED, opakovanym stiskem opet zhasne. Celkem tedy 2 + 24 tlacitek, 48 LEDek

Vlastni logika uz je jednoducha, po navoleni vsech figur se dalsim tlacitkem
vysledek odesle do PC kde se bude delat zbytek prace.

Zda se mi zbytecne pouzivat drahy MCU (PIC) s velkym mnozstvim portu, kdyz
se to da urcite obslouzit jednoduseji. Napadly me tyto varianty:

a) P/L vlastni port, ostatni pres mutliplexer, staci pak 2 draty na
   "adresu" + 1 na enable (datovy port bude sdileny s displejem)
b) vsechny tlacitka pripojit na shift registr a seriove je vycitat

LED budit asi v kazdem pripade pres posuvny registr, pouze behem posouvani
je zhasnout.

Zapomnel jsem jeste na nejake mozne reseni?
Pripadne jake jsou na trhu vhodne (a ne moc drahe) obvody pro tento ucel.

Tomas