Realizace WDT

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pátek Červenec 23 13:59:37 CEST 2004

> Tato diskuse mi pripomnela, ze kdyz jsem jeste chodil do
> skoly, tak v predmetu Teorie obvodu nam rikali, ze v CSD se
> na kondenzatory divaji jako na podezrene soucastky a ve svych
> pristrojich je nechteji.

Na zeleznicni prumyslovce (konec 70-tých let)jsme se ucili ze jediny
bezpecny prvek je rele, u ktereho kotva odpada vlastni vlastni vahou a
ma kontakty, ktere se nemohou spect. S tim, ze obvod je navrzen tak ze
preruseni obvodu a zkrat povede pouze k poruse, nikoliv k nebezpecnemu
stavu.
Pozdeji ve vyrobe zabezpecovaci techniky pro CD jsme vyrabeli zarizeni,
ktera obsahovala i integrovane obvody, kondenzatory atd, ale cele
zarizeni melo tu vlastnost, že pokud se neco rozladilo (starnuti atd.)
tak vedlo k poruse, nikoliv nebezpecnemu stavu. Na vystupu zarizeni bylo
opet rele, tentokrat napajene pres seriovy rezonancni obvod a
usmernovac.

Jan Matejka