fotoblesk

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 22 20:56:39 CEST 2004

Nestojim si za tim, ale mam tu jednu vybojku z blesku (jen vim, ze stal neco
prez 12000 kc - majitel ho utopil) a vybojka ma opravdu 4! elektrody.
2 proudove  a 2 napetove - kazda ma jiny tvar - jedna je tenky dratek okolo
cele banky a druha jsou takove trychtyrky uprostred vybojky......
----- Original Message -----
From: Jirí Krul <jkrul@seznam.cz>
To: [HWnews] <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Wednesday, July 21, 2004 11:19 PM
Subject: Re: fotoblesk

> Nechci prudit, ale to tvrzeni o  opacne ionizaci bude nejspise nesmysl,
> ktery by jen komplikoval zivot,
> principielne se zhasinani blesku nebude prilis lisit od zhasinani treba
> zarivky, kdyz rozpojim obvod mezi zdrojem a spotrebicem nezbyde spotrebici
> nic jineho nez zhasnout.
Az na to, ze u zarivky je proud cca do 0,4 A a u vybojky sice impulsne ale
hodne prez 100A - coz sice neni neresitelne, ale pri tom smesnem proudu
rozpojovat obvod  dost "tvrde" reseni.
Nekdo tu zminoval rizeni dle naboje C - tim ale pujde ridit tak celkovy
vykon.. jak to blesk udela , pokud ma nabito naplno a po mereni zjisti, ze
bude palit jen malo??
Nestojim si za tim tvrzenim o "zhaseni xenonky" ale mam tu jednu vybojku z
blesku (jen vim, ze stal neco prez 12000 kc - majitel ho utopil) a vybojka
ma opravdu 4! elektrody. 2 proudove  a 2 napetove - kazda ma jiny tvar -
jedna je tenky dratek okolo cele banky a druha jsou takove trychtyrky
uprostred vybojky......V elektronice blesku byl pouze robustni menic, nejaky
jednoucelovy svab, 2x zapalovaci trafko?,  cidlo svetla a C 2400mF/400V
pripojeny primo na vybojku.....
vykonovy tranzistor bez chladice a prepinac!
Stejne mi neni jasne, jak lze ridit delkou zablesku vykon ... To horeni
vybojky je samo o sobe tak kratke, ze uz snad ani zkratit nejde..!??