Kompenzovany delic

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Červenec 22 07:38:23 CEST 2004

Absolutni chyba neni zajimava.
Jde o to, ze odpory budou mit nejakou napetovou a teplotni zavislost kterou
bude zpusobovat privedene napeti (samoohrev).
Kompenzacni kapacitni delic bude mit tuto zavislost jinou, a vy to potrebujete
mit v soubehu. Taky musite pocitat s parazitnimi kapacitami proti okoli, ktere
se jeste zvysi po zaliti.
Delal jsem nejaky delic z diskretnich soucastek 5kV/10Mohm/10pF s chybou
impulzni charakteristiky (obdelnik) 0,1% do 500kHz, a nebylo to vubec
jednoduche.
Hlavni problem byl, ze jsem mel na kompenzaci jen 33 a 47pF SMD kondenzatory
:o)
Nejlepsi je udelat kompenzacni kapacitni delic, jako geometricke prostredi
kolem jednoho tyckoveho VN odporu.
Zkuste rozebrat tu P6015, treba tam najdete inspiraci, pokud vim, tak je to
snad jedina vysokofrekvencni VN sonda, co je na trhu.

Danhard