Letadlo & techmus [RE: Pt cidlo do 800stC]

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Červenec 21 23:41:12 CEST 2004

> To je Zeneva? Na kolik vyjde radove zpatecni cesta letadlem z Prahy + nejake
> prespani "pod mostem" + snidane? O takovou exkurzi bych urcite usiloval :)

Se SmartWings, pokud to zmaknete dostatecne predem, vyjde smer tam na
cca 1500 a z5 cca 2000Kc. Zanevu jsem nezkousel, ale Pariz ano a let
byl moc hezky.

Jinak z muzea pri CERNu mi kamaradka posilala uzasnou pohlednici, na
niz jsou podivne 2 polokoule, zcasti drevene, zcasti zasklene s
elektrodami a mosaznymi kohoutky, asi na vypousteni vzduchu... ze pry
narozdil od ni urcite budu vedet, co to je (skutecne netusim).

Pak jsem to nasel i v parizskem muz. Arts et Metiers (ano, to je to
technicke muzeum, obsahujici romanskogoticky kostel, v jehoz klenbe
knezisti je zaveseno Foucaultovo kyvadlo ze stejnojmenneho Ecova
romanu; kdo vi, mozna maj ty polokoule v Praze na Letne taky, ale v
NTM se vzdycky ztratim ;-)) s popiskou, ze je to aparreill pour
demonstration de "Aurea Borealis". Ale jsem linej googlit, co to je.
Neco jako [umela] polarni zare?

Mimochodem, plno jinych veci k zamysleni tam je, napr. digitalni
fotak Kodak z r. 1990 -- nikdy driv jsem necitil tak silne, jak
strasliva je 1990 minulost (fotak analogoveho tezkotonazniho vzhledu,
pod nim napevno jakasi krabice pudorysu fotaku a z ni milionodrat do
pocitace s klavesnici a displejem s rozlisenim prd*prd), nebo CO_2
l.a.s.e.r., z nehoz vedou hadicky do demizonu s kapalinou
("bubbler").

Omlouvam se za mail mimo tema a za reklamu letecke spolecnosti.
Zdar, MP