Správná volba operacního zesolovače, potrebuji si v tom udelat jasno.

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Červenec 21 23:32:21 CEST 2004

Vzdy kdyz stojim pred ukolem vybrat do zapojeni vhodny OZ jsem tak trochu
bezradny a vzdy radeji volim to nejlepsi co je k mani a tak pouzivam OZ za
70Kc tak kde staci za 7Kc a podobne.
Byl bych rad aby mi zkusenejsi z vas pomohli si trochu ujasnit pojmy a dojmy
na par jednoduchych prikladech.

1. Snimac produ. Predpokladejme, ze chci merit I pro jednoduchost 0-10A na
odporu 0.01 Ohmu (jeden konec uzemen) tj. merim U 0-0,1V, pozadovana
presnost je 12bitu tj 25uV a vystupem ma byt napeti 0-5V.

Ja to vyresim tak ze pouziji svuj oblibeny MAX420 zapojeny jako klasicky
zesilovac s zesilenim 50x. Vzhledem k offresu OZ typicky 1uV a drifftu
0,02uV/C by to melo byt OK (zrejme to bude chtit pouzit nizkosumove odpory
pro nastaveni zesileni). Otazkou je zda to v realu bude chodit a zda neni
vhodnejsi pouzit jiny OZ nebo to cele resit nejak jinak.

2. Jake OZ je vhodne pouzivat ve funkci komparatoru, predpokladejme, kdyz uz
jsem zacal s tim merenim proudu, ze komparator ma porovnavat vystup z
predesleho prikladu tj. 0-5V s referencnim napetim 0-5V a vystup komparatoru
bude ridit T omezujici proud odbodem. Cele opet s minimalni presnosti
12bitu.

Osobne bych asi pouzil OP97 pri offsetu 20uV a driftu 0,6uV by snad nemel
byt problem, ale asi nepujde o nejvhodnejsi reseni a mohl by stacit nejaky
levnejsi OZ ?

3. Kdy pouzivat Instrumentatin Amplifiers ?

Dekuji za kazdou smysluplnou informaci