fotoblesk

Ales Filip ales_filip@centrum.cz
Středa Červenec 21 15:36:07 CEST 2004

Hello konference,

  Zajímalo by mne, jakým způsobem je u dnešních blesků regulovaný svit
  výbojky. Když jsem se kdysi vrtal v nějakém jednoduchém blesku, tak
  uvnitř byl kondenzátor nabitý na nějakou kapacitu, připojený k
  výbojce. Při zapálení výbojky pomocí zapalovací cívky se celý
  "obsah" kondenzátoru vybil do výbojky, a ta bleskla. Jak to dělají
  moderní blesky? Regulují nějak intenzitu výboje, nebo jenom délku?
  Odpalovat se to musí asi také nějakou zapalovací elektrodou, takže
  musí přerušit přívod proudu k té výbojce? Nebo jak to vůbec funguje?

--

Ales Filip      ICQ:64650313
Kutna Hora    Czech Republic