Mereni teploty pomoci PIC a napajeni

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Červenec 21 14:00:34 CEST 2004

Jeste k tomu SMT160-30:

Zakodovat merenou velicinu do stridy je nestastny napad s ohledem na mozny
ruzny sklon hran signálu, pokud cidlo neni primo vedle procesoru.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Kubat Tomas" <tomas_k@comap.cz>
To: "'[HWnews]'" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Wednesday, July 21, 2004 1:16 PM
Subject: RE: Mereni teploty pomoci PIC a napajeni

a co bylo spatne na tom smt160-30 ?
ten jsem chtel pouzit ja ?
tomik.

-----Original Message-----
From: Petr Stetina [mailto:petr@lab.cz]
Sent: Wednesday, July 21, 2004 1:12 PM
To: [HWnews]

Zíka Aleš, Ing. wrote:

> Zdravim,
>
> mel bych tady zsee jeden dotaz k vyvoji moji domaci automatizace
> (jen pro pripomenutí, bude to asi 15 - 20 MCU rozmistěnych po baraku a
> propojenych RS485, ktere maji mj. ridit svetla a merit teplotu pro rizeni
> vytapeni), momentalne mi jde o to mereni teploty.

Prave jsem resil podobny problem - cidlo merici teplotu a vlhkost.
Pouzil jsem DS18S20 a MSC 307. Cena DS18S20 (napr. v GME) je sice vyssi
nez LM35DZ (pokud tedy nechcete merit i teploty pod bodem mrazu), na
druhou stranu dostavate primo teplotu bez nutnosti sloziteho prevodu.
Pokud vam staci odchylka mensi nez 0.5 C, pak pouze delite namerenou
hodnotu 2. Hral jsem si i s ruznymi prevodniky teplota/strida
(SMT160-30) a NTC termistory. U termistoru jsem meril dobu za kterou se
nabije kondenzator 100 nF. Kalibroval jsem je prave pomoci DS18S20,
protoze jsem nemel po ruce zadny jiny digitalni teplomer. Ani te
kalibrace se nemusite bat - velka veda v tom neni. Namerite si pokojovou
teplotu, teplotu v lednici, mrazaku a pak ofouknete termistor (spolu s
referencnim teplomerem) fenem. Vyjde vam z toho pekna krivka, kterou
prevedete do tabulky na zaklade ktere potom rozhodujete. Pokud se bavime
o domaci automatizaci plati, ze termistory z jedne serie maji vetsinou
identicke parametry, takze kalibrujete jen jeden.

Proc nepouzit prave 1-Wire sbernici?

Petr