Mereni teploty pomoci PIC a napajeni

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Středa Červenec 21 12:50:13 CEST 2004

	Zdravim,

	mel bych tady zsee jeden dotaz k vyvoji moji domaci automatizace
(jen pro pripomenutí, bude to asi 15 - 20 MCU rozmistěnych po baraku a
propojenych RS485, ktere maji mj. ridit svetla a merit teplotu pro rizeni
vytapeni), momentalne mi jde o to mereni teploty.

	Uvazuju ze bych pouzil LM35 (prevodnik teploty na napeti) a pripojil
ho k A/D nejakeho PICe (DS1821 je sice hezky, ale dost drahy, termistor je
zase nelinearni a musel bych kazdy kalibrovat). Trochu me desi, ze LM35 ma
rozliseni 10mV/st.C a tu teplotu je potreba merit s presnosti minimalne 1
st.C, lepe jeste presneji, bude vubec ten A/D prevodnik v PIC takhle
citlivy?
	Vychazim z AN546, budu tam muset dat nejakou napetovou referenci,
uvazuju o LM385-1.2, ktera ma Vref=1.235V, takze vyuziju co nejvetsi cas
rozsahu ADC, pro vystup z LM35, ktery se bude pohybovat mezi zhruba 0,1 az
0,4 V. Z hlediska rozsahu by bylo lepsi tam dat obycejnou diodu, ale ta ma
asi dost velky rozptyl mapeti s teplotou a proudem.
	Myslite, ze je tahle cesta schudna, nebo to bude merit "jedne
stupen, zadna mira"? Pripadne mate nejake lepsi napady?

	A pak mam jeste jeden doplnujici dotaz. Protoze bych rad, aby tenhle
muj vynalez mel co nejmensi spotrebu, nechci davat ke kazdemu MCU
stabilizator napeti, jehoz vlastni spoteba bude vetsi nez celeho MCU, ale
mit rozvedeno cca 4 - 5V (jeste musim zrevidovat, co tam vsechno bude a jake
to chce napajeni) a tim to napajet rovnou a doufat, ze ubytky nebudou tak
velky, aby napeti spadlo pod povolenou hranici.
	Uvazuju, ze bych tam pripadne dal jeste jedno napajeni, pro takove
ty veci, ktere chteji vesti proud, ale zase tolik nebaziruji na presne
hodnote napeti (LEDky, spinani triaku a prip. i rele), aby na tom zakladnim
napajeni nebyly velke odberove spicky a moc nelitalo.
	Opet se ptam praktiku, jestli je to schudne, nebo jsem vedle jak
jehlicnaty strom a budu mit neustale problemy kvuli nestabilnimu napajeni?

	Diky,

			Ales Zika
			CSE Spoje Pelhrimov

			http://results.cz