Jak zmerit vnitrni odpor baterie ?

Vena Kovar vkovar@zlatestranky.cz
Středa Červenec 21 07:58:59 CEST 2004

> To jsem kdysi viděl jako prodloužení života baterie u mobilu. Paralelně k
> baterii dali kvalitní kond rekneme 500uF. Protože mobil odebira velky
> vysilaci proud ve velmi kratkych impulsech odebiral se castecne z toho
> kandu. Pak tolik nevadila baterie na konci životnosti s vysokym vnitřním
> odporem a bylo ji možno používat mnohem déle.
>
> Jak jsem koupil tak prodávám - nikdy jsem to v provozu neviděl. Ale vcelku
> věřím, že to může pomoci. Jen nevím, jak by do dnešního mobilu někdo chtěl
> ten kond narvat a co udělá svodový proud toho kondu.

Videl jsem to, protoze jsem to kdysi sam svemu Dancallu provedl, aku bylo NiMH 1200 mAh. Nad svodem jsem moc nekoumal, sebral jsem kond asi 5 mili koupeny v GM a prilepil paralelne k vystupu akumulatoru. Celkova provozni doba na jedno nabiti se nezkratila, cili svody nebyly podstatne, soudim. Nejvetsi vliv byl znat na konci vybijeni, kdy ten kond pokryl spicky, ktere vybita baterka jinak nebyla schopna dat. Podarilo se mi tim zejmena odstranit iritujici chovani, kdy mi nekdo zavolal, ja to zvednul a v tu chvili se mobil vypnul. V podstate presne podle vyse popsane selske uvahy, ze pulsni odber muze byt podepren kondem.

V dnesni dobe by se takto daly vylepsit treba Nokie 5110 nebo 3210 se starsi baterkou, do kterych uz nema smysl kupovat novou.Nejsem moc schopen rici, jestli by to nejak vadilo dnesnim LiON akumulatorum.

Vena Kovar