FM Prijimace a KE 2004/4

J. Z. jz@merlin.natur.cuni.cz
Pondělí Červenec 19 13:22:59 CEST 2004

----- Original Message -----
From: "OK1UGA" <ok1uga@volny.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Thursday, July 15, 2004 8:36 PM
Subject: RE: FM Prijimace a KE 2004/4

> No, nechtel bych rozpoutat flame. Ale AVC = AGC (tedy automatické
vyrovnání
> citlivosti) jsem u FM prijímace nevidel. Nedovolil bych si tvrdit, ze se
> nemuze vyskytnout rádio, ve kterém je - ale rozhodne se nepouzívá bezne.
> Naproti tomu AFC (tedy automatické doladování) byvá beznou funkcí i u
> nejlevnejsích prístroju. Ono totiz nic nic nestojí, tak proc ho tam nedat.
>
> Martin.

V poslednich obvodech pro vstupy kvalitnich FM prijimacu klasicke koncepce
(TDA1574 Philips) se pouzivaji dokonce dva zpusoby vyhodnoceni urovne
signalu (uzkopasmovy za mf filtrem ale pred limiterem a sirokopasmovy, ktery
vidi vsechno, co prochazi selektivitou vstupnich obvodu - tedy i to, co
nehrajete).
Obe informace se zpracuji a vyuziji budto k rizeni zisku dvoubazoveho MOS-
FETu na vstupu, nebo na rizeni predrazeneho utlumoveho clanku, to vse za
ucelem potlaceni krizove modulace - viz prisl. pdf.
J.Z.