Jak ošetřit starý tišťák

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Červenec 18 22:41:50 CEST 2004

Mám tento problém: V zařízení vyrobeném cca v roce 1992 máme ještě desky bez
nepájivé masky a bez HALu, podle konzultace u (jiného) výrobce desek je to
cínový rezist (snad chemický cín?). Desky jsem pomocí štětce umyl v
izopropanolu a nastříkal polyuretanovým lakem. Jenže z hran spojů se trhala
tenká cínová vlákna a potom jsem celý den pomocí silné lupy a silné lampy
hledal zkraty. Teď mám ošetřovat další desky a docela se bojím. Zatím jsem
vymyslel (ale ještě nevyzkoušel) tento postup:
1. umytí v izopropanolu
2. nanesení fluxu
3. ofouknutí horkovzdušnou pistolí, tenká cínová vlákna by se měla ztavit do
kuliček
4. umytí v izopropanolu
5. nalakování

Mohlo by to fungovat? Nebo mi můžete poradit lepší postup? Rady typu "když
to funguje, nechat to být" neberu. Je to měřící zařízení a vlivem svodů je
už těžké udržet požadovanou přesnost.
Anděl