Procesorova dem....STOP IT

Jirí Krul jkrul@seznam.cz
Pátek Červenec 16 00:10:21 CEST 2004

Ale panove,
- predevsim jsem nic nepsal o zdrojacich, ale o obsahu coz u rozsahlesi a
slozitejsi aplikace zdaleka neni to same.
- cim to, ze firmware ke kde jakemu elektronickemu kranu najdete na
internetu, bud chudaci vyrobci netusi co cinni nebo to bude tim, ze jejich
programatori pracuji zadarmo.
- A co chudaci vyrobci softwaru jako takoveho, vzdyt ten se dokonce prodave
ve stavu, ze jeho kopii zmakne dnes uz i ditko predskolniho veku. Letmy
pohled na burzu rika, ze akcie Microsoftu, Oracle nebo nove Goole si nestoji
spatne, cim to ...

Nechci vam brat iluze ani vase multimilionove projekty, ale pokud stoji a
padaji s uzamknutim pokladu v necem tak pofidernim jako je MCU, nejsou moc
bezpecne. Firem schopnych ze relativne maly peniz precist snad kazdy MCU je
tolik, ze co nevidet, sve sluzby zacnou nabizet formou nevyzadane posty
:-))).

Dnes neni problem neco vyrobit, ale prodat.

K prikladu s IBM, ono je hezke, a efektni, kdyz vas navstivi panacek s logem
a kufrikem a predvede vami popisovanou opravu , ale nevim jak se budete
tvarit az prijde jiny panacek a prinese fakturu. Jeden priklad s firmou
Westinghouse, nas zakaznik od nich ma ridici system,doslo k poruse nelenili
a zavolali pomoc, prijel panacek s logem a kufrikem, vyznamne se usmival a
provedl poravu vymennym zpusobem a prisla fakturka na celych  9000$, vedeni
se uz neusmivalo.  Do roka a do dne se zavada opakovala a vystrasene vedeni
nas nesmele pozadalo zda by jsme se na to nepodivali. Sice jsme se moc
neusmivali, ale behem 20 minut jsme zjistili, ze ten uzasny a hypermoderni
system zas az tak hyper neni a uvnitr je svete div se bezny 2GB HDD na ktery
se loguje stav systemu a  ktery se diky spatnemu chlazeni upekl. Prelepka s
datumem hovorila celkem jasne je to ten zazrak, ktery pred rokem menil
panacek s logem za krery si nauctoval 9000$. Zkratim to, nasledovala
nekolika hodinova prace s internetem a konzultace se sovetskymi soudruhy
vseumely a cela oprava se vlezna do castky 9000, ale Kc.

Zkratka vse ma sve, jak mi nedavno povidal v leze zednik na stavbe meho domu
tesne pred tim nez jsem ho vykopal ze sveho pozemku. Vse lze pry delat bud
levne nebo kvalitne, ale ja najiva se ve svych 35 letech domnivam, ze
spojeni levne a kvalitne neni neproveditelne a tak zednika nahradil zednik z
ukrajiny, ktery dela za mene nez tretinu toho co cesky povalec a maka 12
hodin denne a tak kvalitne odvedenou praci jsem uz dlouho nevide. Zkratka si
te prace vazi a ...