Procesorova demence

Snail Instruments snail@iol.cz
Čtvrtek Červenec 15 17:37:01 CEST 2004

>Ale kdyz je presnost na delku autobusu, co takhle pouzit kapacitni
>nasobic??? Kdysi jsem to zkousel s 555 a udelal jsem s tim cas cca 2-3
>hodiny. Nebylo to maximum, ale pozadavek... Kapacita se nasobila betou
>tranzistoru...

Obavam se, ze vyresit RC oscilator s periodou 1 den nedokaze zadny zazrak. Perioda toho oscilatoru bude dana casovou konstantou RC clanku. Pokud se mame vejit rozmerove, omezime C rekneme na 100uF, vyjde nam R 100M. I kdyz pouzijeme mensi odpor a proud zmensime v pomeru bety tranzistoru nic se nezmeni na faktu, ze kondenzator budeme nabijet proudem radu nanoamper. A i kdyz presnost nemusi byt moc velka, svod na plosnaku nebo vlastni svod kondenzatoru muze cele nabijeni zhatit. Je pravda, ze mensi kondenzatory maji mensi svod, ale ty musime nabijet zase mensim proudem... :-(

J. Hanzal