vlaciky
Vladimir Franek
franek@skip.cz
Čtvrtek Červenec 15 10:45:19 CEST 2004
Zdravim,
preposlal jsem dotaz ohledne koleji znamemu o kterem si myslim,
ze profik ve stavbe modelovych zeleznic a tady je jeho odpoved:
Muj nazor je tento :
Stare plechove "U" kolejivo hezky srovnat, svazat po deseti do balicku a
opatrne vlozit do krabice od bot. Tuto krabici peclive priklopit vikem,
prelepit a odnest do nejblizzsi popelnice... :o)).
Jinymi slovy: Presto ze se dnes toto kolejivo stale vyrabi (mam na mysli
velikost TT), je naprosto totozne s kolejivem z doby pred 20 i vice lety.
Proto doporucuji jej jiz nepouzivat, pri stavbe kolejiste s timto kolejivem
vznika velmi mnoho spoju, zhruba po 10-20 cm, coz je zivna puda pro tzv.
prechodovy odpor, ktery nastava v dusledku spatneho spojeni kolejnic, jez s
velkou pravdebodobnosti pri pouziti stareho kolejiva vznikne. Ja osobne
pouzivam profilove kolejivo, se kterym se da udelat az 1 metr dlouhy usek
bez spoje. K mani jsou i tzv. flexi-koleje, jejich delka je 70-80 +/- cm,
zalezi na vyrobci. V Cechah toto kolejivo vyrabi pan Litomysky
(www.litomysky.cz), kvalitou je srovnatelne s kolejivem Tillig, je ovsem o
neco delsi a levnejsi. Zatim vsak vyrabi pouze flexi koleje s imitaci
drevenych a betonovych prazcu, nicmene tyto koleje jsou plne kompatibilni s
profilovym kolejivem Tillig.
Pokud tazatel planuje stavet kolejiste na urovni, rozhodne bych se vyhnul
pouziti kolejiva "U". Pokud chce jen nejakou drahu na hrani pro deti, pak by
se "U" dalo akceptovat, ovsem je nutno pocitat s tim, ze jizda modelu nebude
idealni a bude muset casto koleje cistit. S reparaci koleji nejakou
elektrolyzou apod. nemam zkusenosti. Ale existuje konference
vlacky@pandora.cz, kam se muze dotycny prihlasit.
S pozdravem Bednar
http://trainmania.wz.cz
> > Mimochodem nestacilo by to jen namazat a tu rez umejt? Treba slabou
> > kyselinou fosforecnou a potom neco jako WD40?
Další informace o konferenci Hw-list