FM Prijimace a KE 2004/4

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Červenec 14 07:32:21 CEST 2004

No, on autor třeba není vtipálek. Jen to napsal před 20-ti lety. V té době
to bylo zajímavé. Udivující je drzost, s jakou si AR dovolilo zaplnit celé
číslo časopisu takovým balastem a chtít za něj ještě zaplatit. Myslím, že
zruším předplatné :-))
Jinak naprosto souhlasím s druhým odstavcem níže uvedené zprávy. Kdybych
chtěl dnes stavět FM radio (což je mimochodem při dnešních cenách spotřební
elektroniky naprostý nesmysl) dělal bych to přesně tak. Ve vstupu 2
dvoubázové FET (vstup a směšovač) a na MF IO. U levnějších přístrojů může
být IO použít i na vstupu.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Jirka [mailto:zaloha@volny.cz]
Sent: Wednesday, July 14, 2004 1:58 AM
To: [HWnews]
Subject: Re: FM Prijimace a KE 2004/4

jirka7a@seznam.cz napsal(a):

> Tranzistory jako:
> 1) AF106,GF505,AF139,GF506
> 2) KF124, KF125 (ten jsem mozna nekde videl)

No, jsem dost konzervativni a nemam rad vykriky posledni techniky, ale
tohle je opravdu muzeum... Jeste za bolsevika se zacaly pouzivat dual
gate MOSFETy typu BF9xx a bipolarni transistory rady BF (BFQ, BFX, BFY
apod.) - to z "evropske" rady. Existuji a jsou dostupne samozrejme
dodnes, jde o osvedcene a kvalitni reseni pouzivane jak na VKV, tak i
nize. Standardem je vstupni jednotka s onemi MOSFETy a MF s nekterym
vhodnym IO...

Tu PE jsem necetl (uz delsi dobu ji nekupuji), ale autor je zrejme bud
vtipalek, nebo jde o nostalgii. Nic proti tomu (zejmena proti te druhe
moznosti), elektronky take stale existuji, ale urcite bych to nebral
jako seriozni podklad ke stavbe. Ve starsich AR (tusim takova 80. - 90.
leta?) vysla rada konstrukci vyuzivajicich soucastkove zakladny uvedene
v prvnim odstavci a tyto konstrukce jsou bezne realizovatelne i dnes.
Soucastky mozna nekoupite v prvnim obchode (prece jen procesorova
demence vladne), ale urcite nekde dostupne budou (krome std. prodejcu
zkuste napr. www.ame.cz nebo www.nedis.cz a jine).

--
Jirka