Re[4]: WIFI anténa

Ales Filip ales_filip@centrum.cz
Pátek Červenec 9 23:16:46 CEST 2004

Hello Tomáš,

pátek, 9. července 2004, you wrote:

1. Potřebuješ plechovku, která má průměr 80mm a o délce 23cm. Zkus
takovou plechovku sehnat. Když bude průměr větší, tak se sice zkracuje
délka, ale zase se ti to posouvá mimo pásmo, které potřebuješ, a tím
ti klesá citlivost. To samé na druhou stranu.
2. když už jí seženeš, vyrobíš to, a budeš jí mít za oknem, tak jsi
vyhrál. Pokud to budeš potřebovat dát ven, tak musíš udělat nějakou
povrchovou úpravu, jinak ti za rok zrezne, hlavně v místech kde jsi do
ní nadělal díry, musíš nějak ucpat předek, aby ti do ní nepršelo,
nesněžilo a nefoukalo. A musíš to ucpat materiálem, ve kterém nebudou
na té frekvenci ztráty.

U Quada:

Koupíš kus tišťáku za cca 80Kč (pro průměr 150mm). Z toho vyřežeš
lupenkovkou kolo. Koupíš v kuchyňce misku do mikrovlnky o průměru cca 16cm za cca
30Kč. Koupíš v jakékoliv elektře kus zemnícího drátu o průřezu 1,5mm2
za pár korun. Vyrobíš Quad, vyvrtáš do misky díru na konektor, anténu
zavřeš do misky, případně to omatláš trochu silikonem, aby ti tam
neteklo, a je to hotové.

Naohýbání toho dipólu sice trvá o trochu déle
než u plechovky, ale materiál seženeš bez problému, potom to zavřeš do
misky, a je to. Neprší do toho, atd.

Vyráběl jsem obojí, takže vím, o čem mluvím.

Každopádně nejjednodušší, a myslím že za celkem rozumnou cenu jsou
antény na
http://mujobchod.atlas.cz/shop/default.aspx?id_shop=1352&id_language=19&ts=78ec120
Měl jsem jich většinu půjčenou doma, a jestli budu muset zase toho
quada co mám na balkóně vyměnit, tak tak už dalšího vyrábět nebudu, a
koupím tu 12dB anténu. Parametry to má skoro stejné, a je to dobře
utěsněné pro provoz venku, je to i s dobrým držákem, takže to bez
problému půjde chytit i na špičku hromosvodu na paneláku (vyhl.50 $21
:-))

--

Ales Filip      ICQ:64650313
Kutna Hora    Czech Republic