RE: totální destrukce dat na HDD

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Červenec 5 22:09:32 CEST 2004

No, debata je sice off-topická, ale když už...

Kódování je jistě možnost. Jenže má v obecné rovině několik háčků.

1. Bez použití hardwarového šifrovacího kontroléru je šifrovaný disk
jednak pomalý a druhak nelze šifrovat všechno. Typická konfigurace, kdy
data jsou na šifrovaném disku (třeba i na síti) a přístupuje k nim
stanice, vede k příšerným indiskrecím třeba v temporary adresářích nebo
v souboru virtuální paměti (mluvím o Windows).
Pokud se má šifrovat všechno (tedy systém i swap), musí být disk kódován
hardwarově pod úrovní OS.

2. Zničení klíče není vždy až tak úplně samospasitelné. Např. v UK již
tento případ byl posuzován a soud dospěl k precedentu, že pokud
podezřelý zničí klíč k šifrovanému souboru, postupuje se stejně jako
kdyby zničil klíč od sejfu který tím pádem nelze otevřít a prozkoumat. V
takovém případě je podle anglosaského práva platného v UK podezřelý
automaticky vinen v plném rozsahu obžaloby. Je to sice divné, ale je to
tak.

Zdraví PavelK