RE: totální destrukce dat na HDD

Tomas Kozeluh mr.death@securemail.cz
Pondělí Červenec 5 14:00:24 CEST 2004

Existuje několik firem zabývajících se záchranou dat na profesionální
úrovni. V Brně je to třeba LAMA Experts, kam i český velkoobchody posílají
na opravu vadný disky. V podstatě je to jeden člověk, ale myslím, že je
rozumný a pokud mu vysvětlíš, o co se jedná, provede IMHO základní
diagnostiku zdarma. Jinak cena záchrany se pohybuje zhruba od 5000,-.
Samozřejmě záleží na tom, jak se původní disk likviduje, pokud se likvidují
data pouze na softwarové úrovni (za 3s absolutně nereálný), tak zničenost
dat lze ověřit třeba přes Easy Recovery Pro a pár dalších. Na hardwarové
úrovni bude třeba právě někoho se znalostmi, kdo po otevření disku řekne, s
tímto nic neudělám.
Vzhledem k tomu, že destrukce proběhne během 3s, tak pokud ten disk
nerozmontuje a nějak neupraví, tak je to blbost, protože během takto krátké
doby je jediná možnost zničit všechny plotny disku, nic jinýho tak rychle
data nenávratně nezničí. Ještě mě napadla jedna věc a to donutit čtecí
hlavičku, aby klesla na roztočenej disk a teprve pak zaparkovala, ale tohle
snad v dnešních discích nejde...

Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death