StepDown a diody

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Červenec 4 22:11:06 CEST 2004

Zdravim,

mam dotaz (mozna akademicky :-) ) na zkusenejsi kolegy ohledne zapojeni
ochranne diody u menice (zde StepDown). Na schematu v priloze jsou 2
varianty zapojeni menice a jedna se mi o to jake z techto zapojeni je
vhodnejsi pouzit pokud dioda D6(D8) ma slouzit jako ochranna kdyz je vypnuto
napajeni menice, tedy V+, a na vystup menice je privedeno napeti. Pokud
pouziji variantu B tak musim dat snimaci odpory stejne az za diodu (jedine,
ze bych pocital s ubytkem na diode), takze stejne bude cast menice pod
napetim ale to by celkem nemelo vadit. Jedna se mi tedy spise o to co je
vhodnejsi z hlediska parametru menice a naroku na diodu (podle me jsou
stejne pro obe varianty), frekvence je v radu 10tek kHz. Z toho co o
menicich vim a co mam literaturu si nedokazu presvedcive odpovedet, proto se
ptam na prakticke zkusenosti.

Predem dik, Pavel